Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

05.04.2013   00:00Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Корупційні ризики в діяльності Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова не усунуто

Чернігівський обласний осередок ВМГО «Демократичні перетворення України» звертається з цим відкритим листом у зв’язку із бездіяльністю Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова щодо розгляду по суті наданих експертних пропозицій щодо покращення стану виконання антикорупційного законодавства та усунення існуючих корупційних ризиків в діяльності Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова.

В рамках громадського моніторингу нашою громадською організацією вказано на численні корупційні ризики при використанні бюджетних коштів, обмеження доступу до публічної інформації та інші факти неналежного виконання вимог антикорупційного законодавства. Було надано майже 160 пропозицій щодо усунення корупційних ризиків та забезпечення належного виконання вимог антикорупційного законодавства.

Більш як 2-х місячне листування із головою Чернігівської ОДА та міським головою Чернігова дає підстави стверджувати про небажання давати конкретні відповіді по суті наданих нами пропозицій від 14.01.2013 та 15.01.2013 року. Досі ми не маємо жодної конкретної інформації, які з наданих нами пропозицій враховано, не враховано чи частково враховано! Лише сьогодні було отримана по суті перша відповідь від міського голови Чернігова на 1 із 10 наданих запитів інформації в березні 2013 року щодо результатів наданих нами пропозицій! Чернігівська ОДА взагалі вирішила не відповідати на наші запити інформації кваліфікуючи їх не як запити публічної інформації. Показово, що раніше ОДА на них відповідала, дякувала за пропозиції та обіцяла їх врахувати у своїй роботі! Така ситуація може свідчити про бездіяльність Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова щодо розгляду по суті наданих експертних пропозицій щодо покращення стану виконання антикорупційного законодавства та усунення корупційних ризиків в їх діяльності. Також є підстави стверджувати, що Голова Чернігівської ОДА та міський голова Чернігова виконують вимоги антикорупційного законодавств формально і не реагують належним чином на корупційні ризики в їх діяльності попри те, що багато з них, стали публічно відомими.

Проведений 1-й комплексний громадський моніторинг та експертиза реалізації антикорупційного законодавства в діяльності ОДА та міського голови Чернігова в 2012 році на основі авторської методології «Індексу корупції та антикорупційної політики» (інтегральних індикаторів оцінки антикорупційної політики) дав чіткі відповіді на питання: «Що треба зробити для покращення стану виконання антикорупційного законодавства на рівні міста Чернігова та Чернігівської області?». Більше того, методологія «Індексу корупції та антикорупційної політики» розроблена на виконання завдання 1 Розділу VII Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки у частині «запровадження багатоступеневої методики оцінки корупційних ризиків… на рівні громадської експертизи, проведення якої забезпечується завдяки прозорій процедурі нормопроектування та доступності інформації для громадськості». Однак адекватного реагування на надані пропозиції ми досі не отримали! З огляду на існуючу ситуацію з реагуванням на конструктивні пропозиції громадськості нещодавні оцінки Президента України Віктора Януковича щодо гальмування виконання прийнятого антикорупційного законодавства на рівні виконавців є актуальним для Чернігівщини та м. Чернігова. І хоча формально Укази Президента та Постанови Кабінету міністрів України виконуються в повному обсязі, але реально, вживати дієвих заходів щодо підвищення ефективності антикорупційної політики Чернігівська ОДА та Чернігівський міський голова не поспішають. Досі домінують старі звички надавати відписки у дусі «ваша думка почута і буде врахована, в разі такої потреби». І надалі вищі державні службовців та посадовці органів місцевого самоврядування прагнуть уникнути відповідальності за виявлені ознаки корупційних ризиків в прийнятих рішеннях, «ховаються» за рішення правоохоронних, контролюючих та судових органів, які не кваліфікували ознаки корупції в їх діях. І така ситуація має місце на фоні очевидності для громадськості втрат, які несе громада Чернігова та громади області від таких дій!

В результаті проведеної багатомісячної роботи ми можемо констатувати небажання вести предметний та конструктивний діалог в рамках наданих нами пропозицій з боку Чернігівської ОДА та міський голова Чернігова, що змусило нас звернутися з відповідними зверненнями до Прокуратури Чернігівської області та УМВС в Чернігівській області. Ситуація із наданими пропозиціями підтверджує тезу, що набагато простіше приймати красиві плани заходів на виконання вимог антикорупційного законодавства, ніж їх реально виконувати та реагувати на існуючі корупційні ризики про які повідомляє громадськість.

Цим відкритим листом ми запрошуємо відповідальних службовців Чернігівської ОДА та міського голову Чернігова до участі в громадському обговоренні і очікуємо нарешті отримати конкретні відповіді на надані пропозиції щодо вдосконалення антикорупційної політики та усунення корупційних ризиків в рішеннях ОДА та міського голови Чернігова!

Просимо всіх учасників обговорення надсилати свої пропозиції на електронну пошту: project55@ukr.net до 16 квітня 2013 року. Всі вони будуть узагальненні та представлені під час підсумкового обговорення у форматі круглого столу. Про дату підсумкового обговорення буде повідомлено додатково.

Довідкова інформація про проект: В 2012 році враховуючи існування високого ризику формального підходу до здійснення антикорупційної політики в м. Чернігові та області та необхідності підвищення ефективності реалізації антикорупційних заходів, Чернігівський обласний осередок ВМГО «Демократичні перетворення України» ініціював проект «ГРОМАДСЬКА ВАРТА: здійснення громадського контролю за реалізацією антикорупційної політики у місті Чернігові та Чернігівській області», що був підтриманий Міжнародним фондом «Відродження». В рамках реалізації проекту було проведено 1-й комплексний громадський моніторинг та експертизу здійснення антикорупційної політики в м. Чернігові та Чернігівській області за 2012 рік. З огляду на поширену практику гальмування реалізації прийнятого антикорупційного законодавства на місцевому рівні вважаємо, що реалізація проекту дасть можливість Чернігівській ОДА, міському голові Чернігова, правоохоронним, контролюючим та судовим органам виробити більш ефективну антикорупційну політику спільно із громадськістю та журналістами.

Контактна особа: Сікора Іван, координатор проекту «ГРОМАДСЬКА ВАРТА: здійснення громадського контролю за реалізацією антикорупційної політики у місті Чернігові та Чернігівській області», консультант громадської організації Чернігівський обласний осередок ВМГО «Демократичні перетворення України», Член Громадської Ради при Чернігівській ОДА. + 38 050 3824661 project55@ukr.net

 

Останні новини

Захист та підтримка постраждалих від гендерно-зумовленого насильства в умовах війни 19:46

Незважаючи на війну та міграційну кризу, рівень домашнього і гендерно-зумовленого насильства в Україні та на Чернігівщині зростає. Мешканці сільських, віддалених та прикордонних громад перебувають у соціально-економічній та інформаційній ізоляції та є особливо вразливими до проявів домашнього насильства.

Навчання з фізичної безпеки та тактичної медицини для волонтерів Чернігівщини 16:17

Проєкт «Волонтери – рушійна сила громадянського суспільства та підтримки жертв війни в умовах кризи», який реалізується ГО «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини» спільно з ГО «Активне суспільство України», продовжує успішно проводити навчальні тренінги для активістів, покликаних допомагати вразливим групам на небезпечних територіях.