Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

07.02.2015   01:08Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Парламент встановив додаткові соціальні гарантії мешканцям зони АТО та переселенцям з неї

З 07.02.2015 р. набрав чинності Закон України від 13.01.2015 р. №85-VIII «Про встановлення додаткових гарантій щодо захисту прав громадян, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції, та обмеження відповідальності підприємств - виконавців/виробників житлово-комунальних послуг у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті енергетичні ресурси».

Метою Закону є встановлення додаткових гарантій щодо захисту житлових та майнових прав громадян, які проживають на територіях, де проводиться антитерористична операція, та громадян, які тимчасово переселені в інші населені пункти України із зазначених територій.

Закон зобов’язує до 31.12.2015 р. погасити заборгованість із виплат заробітної плати, стипендій, пенсій вказаним громадян, що утворилася внаслідок проведення АТО, а також встановити додаткові гарантії захисту житлових та майнових прав громадян, звільнених у зв’язку з АТО, до моменту працевлаштування, за умови реєстрації таких громадян як безробітних.

Відповідно до ст. 2 вказаного Закону до 31.12.2015 р. встановлено мораторій на застосування примусової реалізації житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень) зазначених вище громадян.

Також до 31.12.2015 р. запроваджено мораторій на нарахування та стягнення пені та інших штрафних санкцій енергопостачальними компаніями у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті енергетичні ресурси підприємствами - виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг, що надають такі послуги у районі проведення АТО.

Кабінету Міністрів України доручено до 06.03.2015 р. розробити порядок погашення заборгованості із виплат заробітної плати, стипендій, пенсій, що утворилася внаслідок проведення АТО.

З практичних питань реалізації згаданого Закону та інших правових проблем вимушені переселенці можуть звертатися до партнерів проекту «Захист цивільних та громадянських прав внутрішньо переміщених осіб та вразливих груп», який реалізується Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги за підтримки Національного фонду підтримки демократії (NED) у Волинській, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Миколаївській, Одеській, Рівненській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій та Чернігівській областях.

Останні новини

Community Policing: взаємодія поліції та громади на засадах партнерства. Досвід Чернігова 16:54

До Революції Гідності місцеві органи внутрішніх справ (ОВС) були майже не підзвітні громаді і вели автономну діяльність, керуючись лише внутрішніми інструкціями та вказівками міліцейського керівництва. Це призвело до появи у населення прагнення самотужки дбати про безпеку, зокрема, через утворені незалежні загони самооборони.

Ефективна протидія домашньому насильству - спільна робота безпекових органів та громадськості 23:21

Регіон. Із запровадженням у 2020 році карантинних обмежень через спалах епідемії COVID-19 кількість звернень до поліції Чернігівщини щодо домашнього насильства збільшилася майже втричі. Крім того, область є однією з найбільш депресивних в Україні за економічними та демографічними показниками. Особливо вразливі категорії в цій ситуації – сільське населення, родини учасників бойових дій, сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах, члени яких часто піддаються сімейному насильству та насильству за ознакою статі.

Історія становлення системи громадського контролю безпекових органів в Чернігівській області 22:40

Чернігівщина - регіон з особливою історією та значним досвідом реалізації громадських ініціатив у сфері безпеки. Але, водночас, і певною специфікою, зокрема, через те, що є прикордонним.