Останні публікації
16.12.2020 18:04 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
Безпечні школи Чернігівщини через впровадження відновних практик
16 грудня 2020 року в Чернігові відбувся регіональний освітній Форум «Безпека в школі через впровадження відновних практик» для представників навчальних закладів Чернігівської області.
До заходу долучились освітяни та представники шкільних адміністрацій, які мали змогу ознайомитись з досвідом реалізації проектів і ініціатив в сфері забезпечення безпечного шкільного та молодіжного середовища.
За словами керівниці програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерини Данькової, Чернігівська область вже має позитивний досвід впровадження Шкільних служб порозуміння, як однієї з відновних практик навчально-виховного процесу, що застосовуються у профілактиці підліткової агресії та асоціальної поведінки серед молоді.
Подібні Шкільні служби порозуміння (ШСП) складаються з підготовлених учнів-медіаторів, які допомагають своїм одноліткам вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом.
З 2018 року, за ініціативою та експертною підтримкою Чернігівського громадського комітету захисту прав людини, 8 навчальних закладів міста Чернігова і 5 шкіл області вже практикують відновні практики.
Одна із спікерок Форуму, заступниця директора з виховної роботи Наталія Колотило поділилась досвідом функціонування створеної служби порозуміння та застосування відновних підходів у навчально-виховному процесі в Гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю (м.Чернігів).
«Особисто я часто застосовую отримані знання та навички з медіації та техніку «коло» у своїй роботі як класного керівника. Застосовуючи принцип «рівний-рівному», діти починають відкриватись, що сприяє в побудові довірчих відносин. Крім значного впливу застосування відновних практик на забезпечення безпечного середовища у школі, я хочу відмітити особистий розвиток комунікативних навичок у наших учнів-медіаторів. Отримані знання допомогають їм у навчанні, комунікації зі своїми ровесниками та безпечечно у майбутньому виборі професії», - розповіла пані Наталія.
У свою чергу, заступниця директора з виховної роботи Ріпкинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Марина Хоботня, розповіла про досвід участі їхньої школи у впровадженні моделі «Мирна школа», яка має статус освітнього експерименту всеукраїнського рівня та ініційована Міністерством освіти і науки України.
«Завдяки участі у даному проєкті, крім створення Шкільної служби порозуміння, наші вчителі пройшли навчання по застосуванню відновних практик у навчально-виховному процесі. Ми отримали практичні інструменти задля включення всіх учасників освітнього процесу у розбудову системи конструктивної комунікації та взаємодії, системи ефективного вирішення конфліктів, попередження проявів булінгу, агресії та насильницької поведінки у навчальному закладі», - наголосила Марина Хоботня.
На завершення заходу Катерина Данькова наголосила на подальшому сприянні зацікавленим школам Чернігівської області у впровадженні відновних практик та безпосереднього створення Шкільних служб порозуміння у їх навчальних закладах.
Проєкт «Протидія насильству на ґрунті ненависті та мові ворожнечі в шкільному та молодіжному середовищі у Чернігівській області» реалізується за підтримки представництва міжнародної правозахисної організації Freedom House в Україні
Останні новини
Фахівці громад та правоохоронці посилюють взаємодію з протидії насильству, пов’язаному з війною 19:12
Продовжуючи роботу з громадами для забезпечення ефективної реалізації законодаства у сфері запобігання та протидії насильству, наприкінці листопада провели спільне навчання для представників різних суб’єктів щодо покращення міжвідомчої взаємодії громад області.
Активісти громад Чернігівщини посилюють спроможність в роботі з вразливими групами 19:05
Тренінг, проведений Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини, став важливим кроком у запобіганню професійного вигоряння серед активістів та представників громад, які працюють та надають послуги вразливим групам населення в Чернігівській області.